Svar: Lære at tage en flaske
26. september 2006
Alder:
4 mdr.
Kære Tine
Jeg synes for det første at du skal prøve at malke lidt ud, så din datter kan få din mælk på flasken. Så er smagen noget hun kender og så er det kun teknikken hun skal vende sig til.
Hvorvidt du skal begynde med skemad afhænger jo meget af om din datter overhovedet er parat. Far vil godt kunne give hende lidt med ske og det er jo bedre end ingenting, hun kan så også få lidt af din mælk af en flaske - hvis det ikke går, så måske af en lille kop. Vand kan hun også få.
Jeg kan godt forstå din tankegang med hvorvidt det bliver for forvirrende med både skemad og flaske. Umiddelbart tænker jeg, at det jo handler om at du skal være væk ½ dag og at det således ikke er en blivende løsning, hun skal forholde sig til. Derfor vil der ikke ske noget ved at forsøge begge dele en enkelt dag.
Hvis hun virker til at det er tid til skemad allerede nu, så kan du godt forsøge med enkelte skefulde og så stille og roligt øge mængden i løbet af de 14 dage. Så kan du måske godt nå op på ½ dl. grød, som far så kan give hende. Større mængder er det ikke sikkert hendes lille mave vil kunne klare.
Rigtig meget held og lykke med det og god tur i teateret:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske