Brev:
9 måneder gammel dreng sover urolig om natten
26. september 2006
Alder:
9 mdr.
9 måneder gammel dreng sover urolig om natten
Kære Helen
Jeg har lige brug for din hjælp igen.....
Vores søn på snart 9 måneder sover meget urolig om natten. Det vil sige, at han er vågen 3-4 gange i løbet af natten, plus at han ligger og klynker ret meget i den tid han sover. Det gør, at min mand og jeg jo selvfølgelig ikke får meget søvn i løbet af natten, og det er der ikke nogen af os, der kan blive ved med at holde til. Vi trænger virkelig til en ordentlig nats søvn. Vores søn har aldrig sovet natten igennem, men han har trods alt sovet noget bedre tidligere, end han gør nu. Jeg ammer ham fortsat morgen og aften, og så når han vågner om natten.
Jeg ved at det ikke er nødvendig, at jeg ammer ham om natten længere, når han er så gammel, men det er den hurtigste måde for os, at få ro på om natten, hvor vi gerne vil sove. Har du et forslag til, hvordan vi kan gribe natten an, så vi kan få noget mere søvn? Vores søn må da også have brug for en ordentlig nats søvn, nu hvor han er så gammel....
Vores søn er en MEGET aktiv dreng og han er super glad og lykkelig stort set det meste af tiden om dagen. Kan det evt. have noget med at gøre, at han ikke sover så godt om natten? - Jeg tænker på, om det kan være fordi, at han har uro i kroppen?
Er det helt ok, at en dreng i hans alder er så super glad og aktiv hele tiden? Næsten lige meget hvor vi kommer, er han altid den mest aktive og super glade lille fyr. Det er jo selvfølgelig dejligt, og vi nyder at hans charmerende lille væsen, men jeg kan alligevel ikke lade være med at tænke på om det er helt ok, da vi aldrig møder små børn, som er ligeså aktive som ham.....
Jeg tænker lidt på, at stoppe med at amme ham inden så længe, da han om en måneds tid skal starte i dagpleje. Hvordan vil du foreslå, at jeg griber det an????
På forhånd tak for dit svar
og tak for en super god brevkasse.
Mange hilsner fra Maj