Svar: Hvornår sødmælk? Dreng på 9 1/2 mdr.
26. september 2006
Alder:
9 mdr.
Kære Mor
Når man taler om komælk til børn, så er det både sødmælk og f.eks. lidt tykmælk/A38 eller lignende. Fra 9 mdr´s alderen må komælk begynde at udgøre en større del af barnets indtag og derfor kan du f.eks. begynde at give din dreng lidt tykmælk med frugtmos, bær eller måske lidt smuldret rugbrød om eftermiddagen.
Han må på samme måde gerne få lidt sødmælk af en kop og hvis du bruger sødmælk i madlavningen, så spiser I nemt det samme alle sammen.
At få lidt sødmælk af en kop er en god måde at lære at drikke lidt kold mælk på, men det er IKKE noget du SKAL gøre. Du må meget gerne give lidt mme og fortsat bruge dette så meget som muligt - og så må du naturligvis rigtigt gerne amme. Sundhedsstyrelsen anbefaler jo delvis amning til barnet er 12 mdr eller evt. længere.
Håber det er forklaring nok:o) Held og lykke fortsat.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske