Brev:
Opkastfornemmelse og evt. flaske til aften 7½ mdr
26. september 2006
Alder:
7 mdr.
Opkastfornemmelse og evt. flaske til aften 7½ mdr
Hejsa Helen
Jeg har lige to spørgsmål.
Her på det sidste får min søn tit noget galt i halsen, når han spiser. Her til aften kastede han op efter jeg havde givet ham kartoffelmos, så der kom en ordentlig klat op gulvet...
Jeg kan ikke se nogen sammenhæng i, hvornår han får noget galt i halsen og får opkastfornemmelse, for det sker ikke oftere når han får grovere mad eller noget. Men han har været lidt snottet og har lidt slim for tiden, kan det være årsagen?
Nogle idéer til hvordan jeg kan afhjælpe det? Det sker næsten til hvert måltid lige for tiden, og nogle gange bliver han så ked af det, for det er ubehageligt og jeg tror han bliver bange!
Som bekendt er min søn ikke så god til at "sove igennem", og derfor ammer jeg ham stadig når jeg går i seng ved 23-24 tiden, for ellers vågner han bare midt om natten. Det synes jeg selv fungerer ok. Men i dag var der så én der kommenterede, hvorfor jeg ikke bare giver ham en flaske med MME eller vælling, når han bliver lagt om aftenen, for så ville han nok kunne sove til næste morgen.
Til at starte med var jeg ikke så meget for idéen, for han får jo ikke flaske, men ved nærmere eftertanke kunne det måske være et forsøg værd... Hvad vil du mene?
Jeg føler dog ikke, at jeg har for lidt mælk til at mætte ham - men det er da muligt, at han ville kunne tømme en flaske efter amningen, det skal jeg ikke kunne sige.
Venlig hilsen
Poula