Svar: MFR vaccine
28. september 2006
Alder:
5 år
Kære Mette
Det lyder rigtig dejligt med en rejse til Thailand, det kan jeg godt misunde jer:o)
Min umiddelbare tanke er, at din datter bør få sin vaccination før I tager af sted. Hun skal have vaccinationen i december og I skal først rejse januar/februar. Er du urolig for om hun skulle blive dårlig af vaccinen?
Derudover så tror jeg at du har forbyttet vaccinationerne lidt. Det er sådan at din datter får første MFR vaccination, når hun er 15 måneder og 2. MFR vaccination, når hun er 12 år. Når hun er 5 år får hun vaccination for difteri-tetanus-kighoste-polio og det er en vaccination, som jeg tænker er god at have inden I rejser.
Det er dog altid en god idé lige at tale med lægen om, hvilken vaccination de anbefaler. Det afhænger helt af hvor og hvordan I skal bo og det kan således være forskelligt, hvad man anbefaler.
Rigtig meget held og lykke og hav en rigtig dejlig tur:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske