Svar: Næsten 11 måneder - 1 eller 2 lure?
28. september 2006
Alder:
11 mdr.
Kære Heidi
Nu har jeg jo ikke set, hvordan det foregår, når jeres aupair putter Oscar, men det har i hvertfald påvirket dit mødrene hjerte, så det er godt at du har sagt fra overfor den metode. Jeg tror dog ikke han har taget skade eller har fået skræk for barnevognen, han sover jo fint i vognen, når han bliver puttet senere.
De fleste børn er mellem 12-18 måneder inden de kan nøjes med en lur dagligt. Men der er faktisk børn som begynder at kunne nøjes med en enkelt lur når de er på Oscars alder. Jeg synes derfor det er et forsøg værd.
Du må prøve at se på, hvordan han virker og der skal være plads til fleksibilitet. Nogle dage vil en lur være nok, andre dage vil han have behov for to og det er så okay.
Jeg synes det er rigtigt fint at du prøver at lade ham sidde lidt, så han får lov til at finde roen for sig selv og du så gå ud og putter ham, når han lidt efter er klar og viser træthedstegn. Det kan være en rigtig god overgang til at han stille og roligt affinder sig med at blive puttet med det samme.
Så fortsæt endelig og lad den ene lur komme på prøve. Rigtig meget held og lykke med det:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske