Brev:
Mobning
28. september 2006
Alder:
3 år, 6 mdr.
Mobning
Hej
Jeg har en søn på 3½ år som går i børnehave. Han bliver mobbet af en dreng som er 4 mdr ældre. Jeg har snakket med pædagogerne nede i hans børnehave om det, men de gør intet ved det. De siger de holder øje med det og at de intet kan se, men min søn kommer hjem fra børnehave og er så ked af det på grund af en bestemt dreng.
Drengen råber min søn op i hovedet, at han er dum og han bare skal gå sin vej for han og en anden vil ikke lege med så dum en dreng som ikke taler rent. Han skubber min søn, han bider min søn, sparker ham, og det værste var at min søn kom hjem fra børnehave og så havde drengen sparket ham i ryggen, så han var røget forover og slået sig voldsom. Det er simpelhen sådan nogle modbydelig ting, han gør ved min søn. Han har mærker af de ting, som bliver gjort ved ham.
Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre for at få det stoppet, har du et forslag så jeg kan få det stoppet? Min søn har et meget dårlig selvværd i forvejen, så det gør det ikke bedre at drengen er på nakken af ham hele tiden.
Jeg har snakket med pædagogerne om, at de skal altså holde øje med drengen, når han er i nærheden af min søn, og jeg har sagt til dem at det kan ikke være rigtig at jeg skal finde mig i at blive overhørt for det er virkelig et problem, og har fortalt pædagogerne hvordan min søn er, når han skal ned i børnehaven.
Han græder og vil ikke derned, for han er bange for drengen og det har jeg også fortalt pædagogerne, men det eneste de siger er: jaja vi skal nok holde øje med det.
Jeg synes bare ikke det kan passe at de ikke vil høre ordenlig efter hvad jeg siger.
Hilsen Line