Brev:
Kost og amning 8 måneder
29. september 2006
Alder:
8 mdr.
Kost og amning 8 måneder
Hej Helen
Vores datter på 8 mdr er kommet godt igang med skemaden. Jeg ammer stadig, men vil meget gerne trappe ned stille og roligt.
Vores dag ser ud som følgende:
ca.05 - 06: Hun kommer ind i vores soveværelse og bliver ammet - sover ofte lidt igen og vågner ca. 06.30 - 7.00
ca. 8.00: øllebrød - formiddagslur v 9 tiden (knap en time)
ca. 11.00 grøntsagsmos eller grød
ca. 12.00 amning - middagslur v 13. 00 tiden (1 - 2 timer :-) altså nogle gange og hvor er det bare dejligt, da hun før ikke kunne sove mere en 45 min ad gangen)
ca. 14.30 amning. Er nu begyndt nogle gange at give hende lidt tykmælk med frugtmos eller grød først.
ca. 17.30 lur på 30 - 45 min (den kan hun stadig ikke undvære)
ca. 17.30 grøntsagsmos med kød eller fisk - bagefter smagsprøver af vores mad - bare hyggeligt :-)
ca. 19. 30 amning og puttes. (falder selv i søvn efter ca et kvarter)
- dette er selvfølgelig ca tidspunkter - nogle dage ser det helt anderledes ud, helt uden rytme.
Får hun for meget mælk ved mig? Eller ser det fornuftigt ud? Hvordan foreslår du at vi kommer videre?
I går var jeg til gymnastik og far madede og puttede og det gik rigtig godt. Han prøvede med erstatning, men det ville hun ikke have så hun blev puttet uden mælk, hvilket vel er ok en gang om ugen?
Desværre gik det ikke helt så godt med mit ene bryst:-o Kl. 23 var det rigtig ømt og spændt. Jeg prøvede med brystpumpen, noget jeg ikke har gjort meget i, da jeg har svært ved at få det til at fungere - desværre også denne gang. Det blev bare mere spændt, samtidig med at mælken løb til i det andet bryst. Så det endte med at jeg tog hende og og gav hende bryst - lagde hende i seng igen og hun sov videre. Måske skulle jeg have gjort det da hun var lille, for hun sov til 6.30 i dag.
Hmm hvad tænker du at jeg skal gøre? Min fornuft siger mig, at det ikke er noget jeg skal begynde på nu, hvor jeg gerne vil trappe ned med amningen.
Jeg har tidligere vendt situationen med dig omkring weekendophold. Havde egentlig bestemt mig for at tage afsted et døgn men ømt bryst siger mig noget andet :-( Var rimelig træt af det i går og tror i virkeligheden jeg får mere ud af at vente til jeg ikke ammer mere!!! Har også tænkt på om jeg kan byde farmor at passe når vi endnu ammer om morgenen. Så skal hun tidligt op og give grød og det er vores datter heller ikke vant til. Men min søde kæreste vil så gerne og jeg vil gerne gøre det for hans skyld!!
Det var alt for nu. Tak for din dejlige brevkasse - for svarene og fordi det giver mig mulighed for at sætte ord på det der fylder :-)