Brev:
Søvn - dreng 6 mdr.
30. september 2006
Alder:
6 mdr.
Søvn - dreng 6 mdr.
Kære Helen
Tak for dit svar. Det er gået forbavsende godt. Jeg gav ham mad og lagde ham i barnevognen, vi prøver Anne Wahlgren metode og han vågnede på de tidspunkter hvor han plejer, men klynkede bare lidt og så var det overstået. Klokken 01:00 varede det en time før han faldt i søvn, men ingen gråd, så det kan man forsigtigt kalde en succes. Jeg var hjemme(tog ud til min søster) klokken 06:00 hvor han fik mad, han ikke engang overfaldt mit bryst, som jeg havde forestillet mig, så det gik fint.
Mit næste spørgsmål går på, hvordan vi kan få ham til at komme i seng klokken 20:00 først, vi har jo lagt ham 19:00 fordi han ikke sov særlig godt om dagen. Tror du det udligner sig??
Vil gerne have han først kommer i seng der, da hans far for det meste først er hjemme klokken 17:30, så får at vi kan spise sammen og have tid synes vi det ville være dejligt.
Min sundhedspl sagde, at når vi har bestemt os for hvor længe Gustav skal sove om dagen, så skal vi ikke tage ham op hvis han vågner inden. Vi skal fortælle ham, at han skal sove og vi kan vugge og gøre alle de ting som kan virke for at han vil sove, men ikke tage ham op, så vil han forstå, at det er de tidspunkter hvor der ikke er underholdning.
Er du enig i det?? Er der andet vi kan gøre??
Synes jo selv det lyder logisk, men hvad så hvis han sover længere, skal jeg så vække ham??
Det andet spørgsmål går på, at når Gustav ikke længere bliver kørt i barnevognen, vil han så ikke holde sig vågen, når han ligger i tilbage i tremmesengen eller tror du at han forbinder amningen med tidspunkterne og det er grunden til at han vågner?? Forstår du, altså at det er maden han vågner op til og ikke fordi han af andre grunde vågner??
Det betød at Gustav ikke fik noget at drikke fra 19:00 til 06:00 men skulle vi få problemer kan far jo tilbyde vand. Det er også ham og svigermor som tager nætterne og ren luksus at jeg får sovet, det var rigtig dejligt, selvom mit indre ur også er indstillet til når han vågner.
Tak for dine gode råd
Hilsen Hanne