Brev:
7½ måned
1. oktober 2006
Alder:
7 mdr.
7½ måned
Hej Helen
Jeg vil lige høre, hvad du tænker om vores rytme mht. mad, lure, amning, drikkevarer for vores søn på 7½ mdr.
En almindelig dag ser sådan ud:
Tidlig morgen kl 5.30: Amning
Morgen kl 7.30: Forskellig grød med MME og frugtmos + vand af kop
Lur kl 9-10.30
Frokost kl 11.30: Grød eller grøntsagsmos samt rugbrødshapsere og agurk at bide i + vand af kop
Tidlig eftermiddag kl 13.30: Amning
Lur 13.30-15
Eftermiddag kl 15: Grød med MME og frugtmos samt skorpe at bide i + vand eller sødmælk af kop
Sen eftermiddag kl 17: evt. frugtmos med MME
Evt. powernap kl 17.30-18
Aften kl 18.30: Kartoffelmos med kød/fisk samt den sovs og grøntsager som vi får + vand af kop.
Kl 19.30: Ammes og puttes til natten
Sen aften kl 24: Evt. amning
Nat: evt. Vand
Skal jeg gå over til mere mad i stykker eller er det ok, det han får? Han har ingen tænder, men er god til at tygge rugbrød, banan i stykker og kogt gulerod.
Om en måned skal han starte i vuggestue, så der skal jeg helst have trappet ud af amningen om dagen - men kan "man" godt amme kun morgen og aften (+ evt sen aften)? Altså er der noget mælk at komme efter, når det kun er to gange?
Skal jeg begynde at give ham mere mælk af kop? For han får stort set kun vand at drikke, og det bliver måske for lidt mælk, når jeg snart skal til at trappe ned med amning. Og skal jeg så give ham MME eller sødmælk? Han kommer nok til at få sødmælk ovre i vuggestuen.
Mht. til at sove om dagen, synes jeg det er svært at få ham til at sove kun 2 gange dagligt, som de jo helst "skal" i institutionen. Og det skyldes nok det at hans eftermiddagslur ligger for tidligt, men jeg kan ikke trække den længere. Nogle gange lægger jeg mig med ham om formiddagen, for at han skal sove til kl 11, og så kan jeg godt holde ham vågen til kl 14.30, hvor han så ikke har behov for den ekstra powernap den dag. Men han sover max 1 time om formiddagen, hvis jeg ikke ligger med ham.
Det var vist det hele :o) Er spændt på at høre hvad du synes.