Svar: Vågner pludselig om natten - 4 mdr.
1. oktober 2006
Alder:
4 mdr.
Kære Bodil
Det er korrekt at mange børn begynder at vågne hyppigere og kræve mere bryst i 3 mdr´s alderen og det hænger sammen med at børn på det tidspunkt er ved at være så store, at de har behov for at få mælkeproduktionen sat op.
Når de vågner, er lidt mere pylrede, småklynkende osv. så lægger man dem vilkårligt mere til brystet og jo hyppigere de spiser der, jo mere mælk produceres.
Det vil derfor være rigtig fint, hvis du kunne prøve at lægge din datter lidt hyppigere til både om dagen og om aftenen, for at se om du på den måde kan øge din mælkemængde og således få hende til at sove et lidt længere stræk.
Hvis det ikke lykkes at øge mælkemængden eller at dette ikke er nok til at få hende til at sove lidt flere sammenhængende timer, så kan det være et tegn til at I måske skal begynde med lidt skemad.
Rigtig meget held og lykke med det hele:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske