Brev:
Afviser brystet - 9 mdr.
2. oktober 2006
Alder:
9 mdr.
Afviser brystet - 9 mdr.
Hej
Min søn på 9 måneder er fra den ene dag til den anden begyndt at afvise brystet. Jeg ammer ham 3 gange dagligt: 1 gang om morgenen når han vågner, 1 gang lige inden sengetid og 1 gang lige inden jeg selv går i seng. Morgenamningen har gennem en tid været lidt halvhjertet. Det har virket som om, han ikke rigtig var sulten der. Til gengæld har han så spist en stor (!) portion havregrød et par timer senere. De to aftenamninger har været fine. Den sidste amning har tit foregået nærmest i søvne, så da har det sommetider vekslet lidt, hvor meget han tog for sig.
Generelt spiser han meget fint om dagen, dog halter han lidt efter med at spiser hapsere (det tager meget lang tid at spise bare et kvart stykke brød). Han er blevet meget glad for sødmælk og har altid drukket godt med vand.
Han har været plaget lidt af tandfrembrud den seneste tid. Han har dog aldrig før været mindre interesseret i brystet ved tandfrembrud.
Hvorfor afviser han brystet lige pludseligt? Jeg mærker, jeg bliver ret ked af det. Hvordan kan det være? Hvis dette er enden på amningen, hvad og hvor meget skal han så have af noget andet og skal det være af flaske, kop eller...? Tæller erstatning brugt i madlavningen med i hans daglige mælkebehov og hvor stort er behovet pt?
På forhånd mange tak.
A-K