Brev:
Drikke af kop - 6 mdr.
3. oktober 2006
Alder:
6 mdr.
Drikke af kop - 6 mdr.
Hej Helen
Et hurtigt spørgsmål:
Hvordan lærer man børn at drikke af kop? Mathias er 6½ md og jeg synes overhovedet ikke han har fanget teknikken - dvs. det løber ned af hagen på ham hver gang og jeg er i tvivl om hvorvidt han overhovedet får sunket noget!
Har forsøgt med mange forskellige kopper og bruger pt. et porcelænsæggebæger!
Det skal lige siges, at han siden 4½ md. har fået væske af en "Avent-tudkop", hvor der kun kommer noget ud, når han suger! Han er dog heller ikke mester i denne teknik! Endelig er han flaskedreng, så han har selvfølgelig været vant til sutteflasketeknikken.
Men håber du har nogle råd til hvordan han skal få det lært - eller et fingerpeg om hvor hurtigt han bør lære det!
Hilsen Mette