Svar: Drikke af kop - 6 mdr.
3. oktober 2006
Alder:
6 mdr.
Kære Mette
Øvelse gør som sagt mester:o) og der er ikke andet for end at blive ved med at tilbyde væske af kop. Nogle gange vand, andre gange kan du prøve med lidt mælk.
Det er lettest for ham at drikke af et lille bæger eller af et snapseglas. Netop snapseglas er ofte lange og smalle og i forholdsvis tyndt glas - det passer lettest til hans lille mund.
Når du giver ham glasset skal du passe på ikke bare at hælde ind, men ligesom lade ham selv forsøge at få det ind i munden og synke. Hvis du hælder for hurtigt løber det hele ved siden af. I starten vil han måske også bruge sin tunge til at fange mælken med.
Så fortsæt lidt hver dag, så skal det nok komme. Rigtig meget held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske