Brev:
Store børn og døden
4. oktober 2006
Alder:
8 år
Store børn og døden
Hej Helen
Min meget gamle morfar ligger for døden. Han er 99 år gammel og det ser ud til at det snart er tiden at "lukke øjnene". Han har haft et godt og langt liv, så det er egentlig ikke sørgeligt.
Mit spørgsmål går på, om min søn på 8 år har nogen glæde af, at se sin oldefar.....jeg er meget i tvivl. Han har ikke set ham så meget den sidste tid. Oldefar bor stadig i eget hjem, så omgivelserne er jo de samme, men oldefar er nu meget præget af sin høje alder både af udseende og bevidsthed. Har han godt af /behov for at se et døende menneske? Emil selv ser ud til at tage det hele meget roligt.
Vi forbereder ham så småt på det, der skal ske...oldefar er jo meget gammel og skal snart i himlen osv, vi har været en tur på kirkegården og se oldemors grav (hende har han ikke kendt) nye og gamle gravsteder mv. Jeg er ikke i tvivl om, at han skal med til begravelsen, når den tid kommer.
Ser frem til at høre dine overvejelser.
Hilsen Solveig