Svar: 4 årig vil have sutteflaske
4. oktober 2006
Alder:
4 år
Kære Sara
Jeg tror også det er en reaktion på at være blevet storebror og det ses tit, at børnene gerne vil "lege baby" og det er okay, at man leger det lidt med dem. Man skal bare hele tiden holde det som en leg og ikke lade det blive en del af et fast ritual, som pludselig forventes - men sådan lyder det heller ikke til at være hos jer.
Du skriver at det er alt væske, som han vil have af sutteflaske, og her kunne I måske sætte en grænse - "du må godt prøve at få vand af sutteflasken", så kan det prøves og så er det en leg. Men alt andet må han drikke af en kop - han er jo en stor dreng.
Så det er en balance, som nogle gange kan være lidt svær at finde:o) Knus til dig.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske