Svar: Kan grød fryses ned?
4. oktober 2006
Alder:
4 mdr.
Kære Bodil
Grød bliver ofte klæg og ikke særligt spændende af at blive frosset ned, så det vil jeg ikke umiddelbart anbefale. Grøntsagsmos kan derimod godt fryses.
Grød kan dog godt holde sig 1 døgn i køleskabet, så du kan lave en portion, som passer i størrelsen til 2 dage, - det kan jo hjælpe lidt:o) Men ellers så vil der i begyndelsen gå lidt til spilde, når man selv laver grøden. Det er jo begrænset hvor lille en portion man kan bikse sammen og når man skal starte med 4-5 tsk. fulde, så kan lidt spild desværre ikke undgås.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske