Svar: Dagpleje - stadig ked af det ved aflevering
5. oktober 2006
Alder:
12 mdr.
Kære Camilla
Ja det er rigtig hårdt og jeg kan godt forstå at det gør ondt i dit mødrene hjerte. Du må dog tro på, at det er rigtig, hvad dagplejeren siger, når hun fortæller at det er kortvarigt. Samtidig må du også gå ud fra det du ser, når du henter ham.
Jeg tænker at et eller andet sted, så er det jo en sund reaktion at Benjamin reagerer på at du går fra ham. Hvis han ikke reagerede på det, så kunne det faktisk også være lidt problematisk.
Jeg tænker et eller andet sted, at det må handle om at tiden arbejder for jer. Og han begynder at forstå at du jo kommer igen og at det faktisk er helt hyggeligt at være der, selvom du ikke er der.
Du kan overveje, hvorvidt det er bedst at du går forholdsvis hurtigt, så afskedsseancen ikke bliver for lang eller om Benjamin får det bedre, hvis du er der lidt længere, hjælper ham med at komme igang med en leg, blive sat ved bordet og få morgenmad eller ligende inden du så går. På det plan er børn jo lidt forskellige. Så måske du kan ændre lidt på selve afleveringsritualet.
Krydser fingre for at det hurtigt går bedre. Rigtig meget held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske