Brev:
Ved at løbe tør for mælk?
5. oktober 2006
Alder:
2 mdr.
Ved at løbe tør for mælk?
Hej Helen
Jeg er nervøs for, om jeg stadig har mælk nok til vores 2 måneder gamle dreng. Det er selvfølgelig svært for dig at vurdere udfra hvad jeg skriver, men jeg vil gerne høre din mening under alle omstændigheder.
Jeg har haft til hensigt at amme fuldt ud i 6 måneder, men jeg syntes efterhånden, at det føles som om at der ikke er mælk nok.
Jeg er begyndt at dyrke noget sport 2 gange om ugen, og i den tid jeg er væk (ca. 2 - 2,5 time) KAN det blive nødvendigt for min kæreste at give vores søn en flaske mme, hvis det ikke passer med at jeg lige har ammet ham, inden jeg tager afsted.
Jeg har selvfølgelig prøvet at malke ud, men syntes ikke jeg får særlig meget (ca. 50 mL/bryst). Desuden syntes jeg det er meget svært at passe "malkningen" ind imellem amning m.m. uden at det går ud over hans næste måltid.
Jeg har fået at vide at mælkeproduktionen kan øges ved at lægge ham til hyppigere, og det syntes jeg at jeg har prøvet, men det virker lidt som at "snyde ham" hvis der så ikke er noget at lægge ham til for. Jeg syntes hele tiden at jeg har haft mere mælk om morgenen (så det dryppede), men nu syntes jeg ikke det drypper længere.
Kan det have noget at gøre med at jeg er begyndt at dyrke motion? Jeg vil blive ret skuffet hvis det viser sig at mælkeproduktionen nu allerede er nedadgående.