Brev:
Overgangkost
6. oktober 2006
Alder:
5 mdr.
Overgangkost
Kære Helen
Allerførst 1000 tak for hjælpen. Casper har nu overvejende gode dage og sover langt bedre. Han er dog begyndt de sidste dage at vågne midt på natten og ikke umiddelbart er til at få puttet igen - håber det bare er en overgang:-)
Casper skal starte i dagpleje allerede 1. december og er til den tid 7 måneder. Min ældste søn var jo 11 måneder inden dagpleje start og færdig med overgangskosten, så nu ved jeg faktisk ikke rigtig, hvordan jeg bedst hjælper Casper med kosten og dagplejestart.
Jeg vil jo ikke længere have mulighed for at amme - andet end morgen og aften + sen aften.
Han har været igang med grød/mos siden 4 måneders alderen og spiser oftest gladeligt 1 dl grød (rismel eller hirse) + 1 spske frugtmos i løbet af små 10 min. om formiddagen (ca. 8:15) + en ammetår.
Frokost ca. 11:30 ammes, eftermiddag ca. 15 ammes, aften ca. 18 får han 1 dl grøntsagsmos + ammetår ved mig og igen ammes til natten ca. 22:30 samt morgen ca.5/5.30 ammes.
Han har lidt tendens til hård mave, som vi pt. kan klare med svedskemos!
Hvad skal jeg arbejde hen imod over de næste måneder inden dagplejestart. Han er slet ikke glad for at drikke vand af kop (får så et par teske fulde vand til grøden). Skal han lære at tage flaske med erstatning eller erstatning af eks. tudkop?
Når han er 7 måneder må han så i dagplejen eks. få a38 om eftermiddagen med frugt? Hvornår må han få frugt der ikke er kogt/mos? Og mest af alt, hvordan sikre jeg at hans mælkebehov bliver dækket, når jeg skal trappe ud af amningerne - mælken skal vel primært være erstatning, ikke?
Mange knus fra Mor