Brev:
Falder bagover - snart 8 mdr. kost og tommelfinger
6. oktober 2006
Alder:
8 mdr.
Falder bagover - snart 8 mdr. kost og tommelfinger
Kære Helen
Denne gang skriver jeg i håb om, at du har en fiks idé vedr. min datters banken hovedet i gulvet flere gange dagligt.
Hun har lært sig at sidde op (da hun var 7 mdr.), men er åbenbart ikke stabil nok endnu. Hun falder også forover af og til, da hun ikke kan komme ud over sine ben. Hun og jeg bliver selvsagt meget ulykkelige over de mange slag, og jeg løber rundt hele dagen og lægger puder bag hende. Da hun er meget mobil, flytter hun sig og så sker det.
Har jo overvejet en hjelm, eller en tyk hue, men er der noget man kan gøre? Og får hun sig ikke en ordentlig omgang hovedpine af alle de slag? Og hvad med hjernerystelser - det er jo immervæk lige bagover med hovedet ned i trægulvet...
Og så lidt kostspørgsmål: Har læst flere steder, at maden ikke må være for krydret endnu, men hun ELSKER fx. kødsauce med masser af hvidløg og krydderurter. Er det fordi hendes mave ikke kan klare det ? (Bleen ser fin ud).
Må hun få lidt figenstang (hvad der svarer til 1/4 del), når vi er på tur? Og giver banan forstoppelse?
Til sidst: Hun sutter tommelfinger (vil ikke have sut). Men huden er meget medtaget af al den sutten - ligner nærmest eksem. Jeg vasker hendes hænder flere gange dagligt og smører dem derefter ind i Locobase fra apoteket - er det ok? For hun stikker jo ofte fingeren i munden lige efter.
Og må jeg vaske hendes hænder med sæbe? (tænker at sæbe er for skrapt ved huden).
Og til aller-aller sidst: Hvor meget mælk må hun drikke af kop? (jeg ammer hende stadig ca. 3 gange dagligt).
Mange hilsner
Moar