Brev:
Søvnproblemer for vores baby
29. november 2003
Alder:
2 mdr.
Søvnproblemer for vores baby
Hej
Vi har en dejlig datter på 2½ måned, som trives og vokser fint, men vi har et problem med at få hende til at falde i søvn om aftenen.
I dagtimerne er hun glad og sover, hvad vi vil kalde naturligt for en baby - nogle dage mere end andre og aldrig helt i fast rytme og faste intervaller, hvilket vel er okay for så ung en baby.
MEN om aftenen er det et mareridt. Fra midt på/sidst på eftermiddagen til midnat eller derefter vil hun ikke give sig ind til søvnen. Selvsagt har vi prøvet alt - føler vi - og hun bliver så overtræt til sidst. Vi er begge rolige og tålmodige mennesker og føler vi griber det fornuftigt an med at prøve en ting ad gangen.
Når det endelig lykkes at hun falder hen, er det altid ved brystet - og der er ingen logik i hvorfor det netop skete kl. 23 eller kl. 01.00 eller kl. 02.30 og ikke kl. 21.00 .... vi er typisk alligevel oppe og amme en gang om natten.
I fredags startede vi til babysvømning og instruktøren sagde - nu sover de hele natten - eller i hvert fald 6 timer i streg. Men nej, vores datter powernappede 15 minutter og så havde vi det sædvanlige 'cirkus'.
Har i nogen gode råd vi kan følge eller forslag til, hvad vi eventuelt gør 'forkert'? Det er så hårdt at se hende køre sig så træt og desperat ... og ligeledes har jeg hørt at en dårlig søvnrytme i starten af livet er tæt på umulig at rette op på senere .. passer det?
Mange hilsner og på forhånd tak :o)
J.