Svar: 16 mdr pige med fortsat hævede mælkekirtler
10. oktober 2006
Alder:
16 mdr.
Kære MTP
Børn kan godt få hævede brystkirtler på forskellige tidspunkter af deres liv. Nogle gange er det kun det ene bryst, andre gange er det begge bryster.
Det skyldes som regel en hormonændring og små piger er jo født med en masse forskellige mekanismer som kan vise sig helt fra starten:o) Det er normalt helt ufarligt og ikke noget man vil gøre noget ved.
Der er dog ikke noget i vejen for lige at få en læge til at se på det og give jer en vurdering.
Fortsat held og lykke med hende.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske