Brev:
Hun vil stadig ikke spise
10. oktober 2006
Alder:
6 mdr.
Hun vil stadig ikke spise
Hej Helen
Jeg har tidligere skrevet til dig ang. mit præmatur pige som ikke ville spise. Og du havde givet mig et råd om at jeg kunne give hende 5 ske fuld grød efter fuldt af flaske.
Nu har jeg prøvet det og hun er bare mæt efter de 5-6 ske fuld nægter simpelthen at ta flasken bagefter, så vil hun først spise igen efter 7 timer ventede vi sidst før hun så ville ta 130ml.
Hendes appetit har ændret sig efter 3 mdr.´s vaccination, inden da kunne vi give hende flaske og lidt bryst som hun tog dengang med 3 timers mellemrum og hun spiste fint 100-130 ml .
Jeg tænker på om nu grød og almindelig mad vil fylde i hendes mave mere end mælk gør, så hun kun bare nipper til maden eller?
Jeg er meget bekymret og frustreret nu. Min egen sp siger hun skal nok ikke spise før der går 8 timer mellem måltiderne og i mit ører lyder det bare ikke rigtigt, det skulle hun også da hun kun var 4 mdr gammel.
Jeg mener et 4 mdr gammel barn burde ikke tænke på andet end at spise, de er ikke så fremme i udviklingen at der skær så meget som optager dem vel?
Og nu er det stadig det samme med måltiderne, hun er ikke blevet mere sulten af at være en 6 mdr gammel pige.
Skal lige sige at tvil. søsteren vejer 2 kg mere end hun gør, det siger min sp er normalt og flot følger kurven til. Det samme siger hun om hende her, hun følger også kurven, jeg er godt nok i vildrede over hvad jeg skal gøre og over hvad jeg skal tro på.
Jeg har prøvet alt nu. Alle de forskellige sutter til flasker alle flaske tud og mme som findes på markedet fordi min sp sagde hun nok ikke kunne lide smagen af min mælk, men lige så lidt har det hjulpet.
Jeg håber du måske har endnu et godt råd til os, selvom det nok er svært igennem sådan en skærm.
Glæder mig til at høre fra dig .
Hilsen Sara