Brev:
Kost pige 1 år
10. oktober 2006
Alder:
12 mdr.
Kost pige 1 år
Kære Helen
Vi er ved at have et problem med kosten og lille Ida.
Hun spiser havregrød til morgenmad, rugbrød til middag, ostehaps eller lidt A38 med sveskemos til eftermiddag - men det er ikke altid at hun vil have noget om eftermiddagen. Når vi så når til aftensmaden, så nægter hun stort set at spise det der kommer på bordet, hvilket resulterer i at jeg laver havregrød eller øllebrød som hun så spiser. Jeg kan jo ikke lide at hun skal gå sulten i seng.
Men kan hun virkelig være kræsen allerede?
Før kunne jeg sagtens få grøntsagsmos og kartofler eller ris i hende, men det nægter hun nu. Og hun må da være sulten, for sidst hun har spist er jo tit til middag.
Hun er meget glad for mælk, men jeg prøver at gemme den lidt til hun har spist, så hun ikke drikker sig mæt i den.
Hun virker ikke undervægtig og er som regel da også en glad pige, men det bekymrer mig bare lidt, at hun stort set ikke får grøntsager, og så er det temmelig irriterende at skulle lave speciel aftensmad til hende.
Håber at du har et godt råd.
Med venlig hilsen
Tina