Brev:
Hvad skyldes at min søn ikke sover særlig meget
10. oktober 2006
Alder:
4 mdr.
Hvad skyldes at min søn ikke sover særlig meget
Hejsa
Jeg nu læst så mange indlæg og besluttet, at nu vil jeg selv være medlem, for så at kunne stille mine egne spørgsmål:).
Jeg har en dejlig dreng på snart 4 måneder d.17.Oktober som sover meget lidt....
Han er pt. 68,5 cm og vejer 6.5 kg.
Han er en dygtig dreng som stort set aldrig græder. Vores sundhedsplejerske har helt fra hans fødsel af fortalt, hvor dygtig han er og ved sidste besøg sagde hun, at han er fremme i hans udvikling, han kan forskellige ting som man forventer af en på 6 måneder. (Hans måde at pludre på, koncentration, han er nysgerrig, sutter på tæer, ruller osv.)
Hun har på baggrund af hans udvikling osv. sagt at hun syntes jeg skal begynde på mos, så han får nogle kulhydrater. Det skal lige næves at indtil nu, er han kun udelukkende blevet ammet og det fortsætter jeg med så længe jeg kan, men er som sagt begyndt, at supplere med mos til aften, hvor han får lidt kartoffel med gulerod. Det elsker han og han er rigtig god til klumper :).
Jeg vil også lige fortælle at vores dreng først begynder at klynke, når han er meget meget træt, forstået på den måde, at der virkelig skal meget til før han pyldrer. Han er også meget tydelig i hans sprog, forstået på den måde, at vi mig og hans far stort set altid ved om det er træthed sult eller en ble som skal skiftes.
Mit spørgsmål er så hvorfor sover han meget lidt og hvorfor har han svært ved selv at falde i søvn? og hvorfor ammer jeg mange gange om natten?
Vi har ikke 100% faste rutiner men vores hverdag ser nogenlunde sådan her ud:
-Vågner kl.07:30 ammer, skifter ble, leger.
-Ammer kl.09:00, kommer i bad, leger
-Kl.11:00 (nogen gange kl. 13:00) får han en lille lur på 30 mins. ca. hver 4 dag sover han måske 2 timer men yderst sjældent.
Efter kl. enten 11:00 eller 13:00 alt efter hvor længe han sover, så ammer jeg MEGET forskelligt indtil.
kl.17:00 får en lille lur på 20 mindst- 30 mindst
-19:00, Ammer, får mos, ammer igen, får lidt kamille the, leger,
-20:00 bliver vasket og kommer i nattøj, leger
-20:30, Ammer og hygger lidt hvor vi slapper.
-22:00 Ammer og sover
-00:30 Ammer
-03:00 Ammer
-05-30 Ammer
-07:30 Ammer, så starter en ny dag.
Ved ikke om det er vigtigt at vide for din bedømmelse men vi køre meget dvs. vi er meget ude om dagen og kun engang imellem er vi hjemme én hel dag. Han elsker nye ansigter og skal stort set røre ved alt.
Han er IKKE begyndt at sove mere efter vi er begyndt på mos, han vågner stadig på de samme tidspunkter.
Min beskrivelse er lidt lang, men syntes det er vigtig du får en fornemmelse af hvem vores søn er inden du giver et svar:)
Jeg har en masse andre spørgsmål, men syntes det her er en god mundfuld til at starte på:)
Knus Tine