Brev:
Hvordan får jeg min datter til at sove bedre og længere?
11. oktober 2006
Alder:
4 mdr.
Hvordan får jeg min datter til at sove bedre og længere?
Hej Helen
Jeg skriver til dig fordi vi har store sove og spise problemer.
Vi har en dejlig lille pige på 4 ½ md. som altid har haft store sove problemer. Hun sover max 1 time om dagen og Max 9 om natten. Hun kommer i seng kl 20.00 og vågner igen kl 5.00 alt for tidligt.
Hun blev ammet til hun var 3 ½ md. måtte desværre stoppe pga af svamp som blev ved med at komme trods behandling med brentan og mycostatin...
Hun har så fået allomin siden og da jeg ikke synes hun trives på det skiftede jeg til Nan2 for ca en uge siden, dette har heller ikke den store virkning, hun får to flasker vælling om dagen også uden virkning. Hun falder hurtigt i søvn om aftenen, men er begyndt at vågne tit græder og skriger i ca en time sover så lidt og samme tur igen.
Hun er ikke sulten, når jeg prøver at give hende en flaske der skal helst gå 4 - 4 ½ time imellem. Hun har fået lidt risgrød og kartoffelmos, men dette har ikke interesse? Hun er en lille pige på 63,5 cm og 5,3 kg så hun trænger jo til at få noget mad.
Er elles en glad pige, men vil gerne have meget selvskab. Gidder ikke lege selv på gulvet eller i skråstol?
Hun spiser max 130 ml pr flaske får max 6 pr. døgn?
Problemet er så hvordan får jeg hende til at sove bedre og længere? Og får hun nok mad og er Nan 2 ok?
Vi har en stor pige på knap 3 som jo tit vågner tidlig pga hun græder det er meget træls for hun har jo brug for at sove og det har jeg jo også som mor og ikke for at glemme far.
Glemte at sige at vi har prøvet barnevognen og det er det samme, hun er i sele fordi hun selv triller fra mave til ryg og tilbage igen. Skal man have sele i sengen når hun triller? Hun har også en bamse som spiller en sang når hun sover og bruger desværre kun lidt sut den taber hun hele tiden?
Håber du kan finde hoved og hale i det hele og at du kan hjælpe os?