Brev:
Afviser det ene bryst
11. oktober 2006
Alder:
5 mdr.
Afviser det ene bryst
Hej igen
Min datter er knap 5 måneder og får indtil videre kun bryst. Vi skal snart igang med lidt grød, men skulle lige have overstået barnedåb inden. Det der har været mit problem den sidste uge eller 2, er at hun er begyndt at afvise højre bryst. Det har næsten altid været lidt sværere at ligge hende til den side, men nu er det næsten umuligt.
Hun fjerner hovedet, napper eller lave lyde med spytbobler. Ofte sutter hun lidt og fjerner så hovedet. Det betyder så at mælken sprøjter ud i hovedet på hende eller hvor det nu rammer, og det bliver hun utilfreds med. Jeg kan godt stresse lidt over det, da jeg har haft brystbetændelse og bylder i dette bryst tidligere. Hvis jeg ligger hende over på modsatte side først og lader hende starte der, kan det godt lade sig gøre at skifte over for det meste. Hvis hun spiser om natten er der heller ikke nogle problemer.
Hvorfor reagerer hun sådan? Er der noget jeg kan gøre? Sker der noget, hvis hun spiser oftere fra venstre bryst og vil mælken så regulere sig i det højre efterhånden?
Hilsen Bodil