Brev:
Flaske og mad 8 mdr
13. oktober 2006
Alder:
8 mdr.
Flaske og mad 8 mdr
Hej Helen
Min datter på snart 8 måneder er stadigvæk glad for den MME hun får, jeg giver hende flaske 3-4 gange om dagen på ca 200 ml, og jeg har det indtryk at hun gerne ofte ville have mere, men jeg har reduceret mængden netop for at få hende til at spise mere af det "rigtige" mad.
Hun spiser grød om morgenen, øllebrød+avocado, tun, leverpostej, bønnepostej mm ved siden af til middag og grøntsagsmos med kød til aften.
Jeg har prøvet med rugbrødshapsere men hun kløjs i dem, så det venter vi med lidt endnu - i det hele taget kløjs hun meget tit i sin mad, hvor jeg nærmest må vende bunden i vejret på hende: det at hun kløjs i maden gør hende ked af det, og så ender vi tit med en flaske.
Jeg ville så gerne begynde at give hende vores aftensmad, for hun viser virkelig stor interesse for det, men hun går virkelig tidligt i seng - klokken 18, og aftensmad til hende skal gives senest klokken 17, ellers bliver det hele noget kaos med bad og aftenflaske og putning.
Kan jeg varme vores aftensmad fra dagen i forvejen til hende, så hun kan begynde at få almindelig mad?
Hvordan kan jeg skære ned på flaskerne, så hun eventuelt kun får morgen og aften? - hun kan stadigvæk ikke lide frugt, og tykmælk, så hvad kan jeg give hende som mellemmåltid når hun vågner om eftermiddagen?
Jeg har været lidt kørt surt i det på det sidste, også fordi jeg aldrig ved hvor længe hun sover formiddag og eftermiddag, det varierer virkelig meget og det kommer jo til at influere på måltiderne med hvad jeg nu kan give hende, og om hun overhovedet vil have noget!!!
Jeg ser meget frem til dine svar.
Mange hilsner Mette