Brev:
Flytning, søvn og skærer tænder
14. oktober 2006
Alder:
8 mdr.
Flytning, søvn og skærer tænder
Hej Helen
Jeg har nogen spørgsmål angående min søn på 8 måneder. Som jeg har skrevet til dig før er vi fornyligt flyttet, det syntes jeg at Johan har klaret rigtig godt, har har hurtigt vænnet sig til tidsforskellen på 6 timer, og virker ellers rigtig glad som han plejer. Den første uge var han meget pylret, men det er ovre nu.
Angående hans søvn om dagen, skifter han mellem at sove 2 eller 3 lure om dagen, jeg kan ikke finde ud af om han skal have den sidste korte powernap inden aftensmaden, da han er helt væk og vi må ind og hive ham op af sengen, og det er han IKKE glad for. Så er den sidste lur meget nødvendig, selvom han egentlig er træt uden den??
Om natten har der været mange forskellige problemer, han har indtil for nyligt sovet i vores seng, hvor han sover hele natten uden at vi egentlig hører så meget til ham. Men nu er han så begyndt at sove for sig selv, og det går ikke så godt. Han startede med at vågne kl 12, og skreg og skreg indtil vi tog ham over i vores seng, det var det eneste han ville. Det har vi fået ordnet nu, men nu er han så begyndt at vågne kl 04, hvor han er fuldstændig vågen, og jeg kæmper med at få ham til at sove igen, nogen gange lykkedes det, andre gange ikke..
Han kan godt falde i søvn (jeg sover med ham der fra hvis andet ikke virker...), men vågner og græder, eller ligger bare og kaster sig fra side til side, jeg tror ikke han er rigtig vågen, men vågner hvis han sover for sig selv.
Jeg syntes at han er ved at have den alder hvor han burde sove hele natten igennem uden at vågne flere gange og vil have sutten, eller bare skrige indtil han kommer over i vores seng. Plus at jeg er virkelig virkelig træt efterhånden :-)
Jeg er godt klar over at han har været igennem en stor forandring, men egentlig er det her ikke noget nyt problem, han har altid vågnet om natten, og jeg er ved at være godt træt af det.. Det skal lige siges at det KUN er mor der duer om natten, han vil overhovedet ikke trøstes af far.
Han får ikke mad om natten mere, det er ca 2 mdr siden vi stoppede på det, og jeg syntes at han spiser rigtig godt om dagen, især aftensmad, så jeg har ikke på fornemmelsen at han er sulten.
Men jeg ved slet ikke hvordan jeg skal få ham til at sove igennem...???
Så vil jeg lige spørge med hensyn til tænder, han har nu 8 tænder, men han skærer tænder meget tit, og jeg har opdaget at han har knækket et lille stykke af den ene fortand. Ved ikke om det har noget med at gøre at han skærer tænder, men hvordan skal vi få ham stoppet med det?
Det var vist det, på forhånd tak :-)
Hilsen Lotte