Brev:
Vil ikke spise - 7 mdr.
14. oktober 2006
Alder:
7 mdr.
Vil ikke spise - 7 mdr.
Hej Helen
Jeg har en søn på snart 7 mdr. Han fik i tirsdag d. 10 tynd mave og kastede op om aften men kun en gang. Derefter har han ikke rigtig ville spise noget, han har ellers en rigtig stor appetit normalt. Hans afføring inden han fik tynd mave var meget hård.
Da han om fredagen stadig ikke havde haft afføring, gav jeg ham noget laktulose, og det hjalp, lørdag morgen havde han afføring, dog tyndt. Han vil stadig ikke spise så meget.
Nå han skal have mad, vil han gerne spise et par skefulde og så gider han ikke mere og begynder at græde når skeen kommer og lukker munden i.
Han er ellers meget glad og snakker meget, men han vil ikke spise og det bekymrer mig. Fordi at jeg har fået at vide at han er for tynd han er 70 cm og vejer kun 6.8 kg.
Han spiser:
Morgenmad en portion havregrød lavet på 1.5 dl vand
Mellemmåltid: lidt yoghurt
Froskost: en rundtenom rugbrød
Mellemmåltid yoghurt
Aften: 4 halve kartofler en gulerød og kød
Evt en flaske vælling inden han skal sove.
Så som du kan se spiser han normalt meget, så nu bekymrer det mig, at han nu ikke vil spise.
Jeg har ringet til læge og vagtlæge og de siger det samme, så længe han ikke har feber og drikker vand, er der ikke noget jeg kan gøre..
Men nu har han levet af stort set af vand lige siden, og det kan da ikke være rigtig eller kan det?
Jeg håber virkelig du kan hjælpe mig, det jeg er meget bekymret for min dejlig søn.
Med venlig hilsen
Helle