Brev:
Overgangskost og søvn - 6 mdr.
17. oktober 2006
Alder:
6 mdr.
Overgangskost og søvn - 6 mdr.
Kære Helen
Jeg har en datter på næsten 6 mdr. Hun er stor og trives fint. Vi er i løbet af den sidste måned kommet op på 3 skemåltider om dagen. Jeg ammer hende derudover 6 gange i døgnet. Hun har aldrig fået flaske, men drikker nu efterhånden fint små mængder af en kop.
Jeg vil gerne nu introducere et skemåltid mere, så jeg efterhånden kan trappe amning lidt ned. Har også behov for, at jeg kan være væk lidt flere timer af gangen nogle dage.
Mine spørgsmål i forbindelse hermed:
Hvor mange/få gange om dagen skal hun nu ammes for at få dækket behovet?
Hvor meget skal hun kunne drikke af kop for at få dækket sit væskebehov/mælkebehov af den vej? (tænker at jeg vil prøve at amme indtil da, så vi springer flaske over.)
Hun får, hvad der svarer til 200ml modermælkserstatning i sin mad om dagen - Har det indflydelse på jerntilskuddet hun nu skal starte med?
Hun bliver puttet kl 19 og spiser 1 gang i løbet af natten. Hvornår kan man forlange, at dette måltid springes over og hun sover igennem til næste morgen tidlig, evt bare med lidt vand, som far giver?
Hun vågner nogengange mange gange i løbet af natten, og vil bare lige ha sin sut. Har du et godt råd til det?
Har du en ide til hvordan en dagsplan for mad kunne se ud i de næste par måneder?
Hun sover 3/4 time om formiddagen og 1 1/2-2 timer til middag og et hurtigt nap sidst på eftermiddagen for det meste.
Jeg glæder mig til at høre fra dig.
Venlig Hilsen Marie