Brev:
Spørgsmål om negle, appetitspring, savl og pasning
17. oktober 2006
Alder:
1 mdr.
Spørgsmål om negle, appetitspring, savl og pasning
Kære Helen
Jeg har lige lidt korte blandede spørgsmål, der bør være hurtige at afklare, derfor har jeg samlet dem i et indlæg:
1) Vores datters tånegle (specielt på storetåen) gror nærmest ind i tåspidsen. Kommer neglen med tiden til at gro ovenpå tåspidsen, som normalt, eller er det noget vi skal nævne for lægen?
2) Ligger babys appetitspring på "faste" alderstrin? Og kan det passe at vi oplevede et appetitspring fredag/lørdag, hvor jeg bla. fredag maraton ammede næsten 6 timer i træk (med pauser selvfølgelig), og vågnede med vildt spændte bryster?
3) Hvornår er det normalt at baby begynder at savle? Siden fredag har vores datter (7 uger) savlet og jævnligt haft "spytkugler" siddende på læberne. Samtidig smasker hun meget, smækker med tungen og spidser læberne og "pruster" som en lille hval :o)
4) Hvis vi har brug for en halv fridag uden kolik-skrigeture, og får Lærke passet af farmor, vil det så få betydning for hhv. min mælkeproduktion, hvis jeg springer f.eks. 2 amning over? Og hvis jeg ikke kan få malket nok ud til hende, vil det så påvirke hendes mave (kolikken) for meget at farmor giver 2 måltider Nutramigen? Og er det i det hele taget for tidligt at blive passet?
Kærlig hilsen
Lærkes mor