Brev:
Introduktion af skemad - 4½ måned
17. oktober 2006
Alder:
4 mdr.
Introduktion af skemad - 4½ måned
Kære Helen
Tak for dit svar vedr. hvor "hårde" vi skal være i forbindelse med putning af vores datter... Det var dejligt at blive bekræftet i, at vi med ro i sjælen kan bruge den metode, som virker bedst, nemlig at jeg ammer hende. Faktisk har vi den sidste uge flere gange haft held med bare at lægge hende, sige godnat, og så falder hun i søvn selv. Så det går da den rigtige vej med det :-)
Men så har jeg selvfølgelig et nyt spørgsmål :-) Vores datter har sovet igennem uden amninger - dvs. fra 20-8 - siden hun var ca. 6-7 uger, vild luksus for os!! Men nu er hun begyndt at vågne og vil have mad om natten - i nat var det 4 gange, men ellers har det været en 2-3 gange. Jeg formoder, det er et signal til, at vi godt kan starte med lidt grød?
Mit spørgsmål går egentlig på, hvor lang tid der går, før vi kan forvente, at skemaden vil have indflydelse på hendes nattesøvn? Der går jo noget tid, før grøden for alvor udgør et måltid for hende, i starten skal hun jo først og fremmest have smagsprøver? Jeg har "sparet en del op" på afbrudt-søvn-kontoen, så jeg kan sagtens klare at nat-amme, men derfor var det jo meget rart med en indikation af, hvornår vi kan forvente, at hun sover igennem igen... Jeg har altid ammet hende relativt tit (8-12 gange i døgnet), og det skal jeg vel blive ved med det første lange stykke tid?
Jeg ser frem til at høre fra dig!
Venlig hilsen
Ninas mor