Brev:
Separationsangst? - 10 mdr.
18. oktober 2006
Alder:
10 mdr.
Separationsangst? - 10 mdr.
Hejsa
Så har jeg brug for et råd igen om søvn.
Vi har en dreng på 10 mdr, som lige er startet i dagpleje. Han har kun været der en uge og er i denne uge hjemme pga forkølelse, hvilket selvfølgelig heller ikke hjælper på hans søvn. Indkøringen lader til at være gået ok, men der er kommet en reaktion i form af dårlig søvnrytme, hvor han ikke sover så længe og så godt som han plejede.
Han er nem nok at lægge for det meste, også når han vågner om natten - undtagen når han vågner ved 2 tiden! Så tager det 2 stive timer at få ham til at falde til ro igen. Han kan godt falde i søvn i armene, men lige så snart man lægger ham i sengen igen, vågner han og græder. Nogle gange vil han heller ikke sove i armene. Der skal ske noget istedet, åbenbart.
Kan det være separationsangst, når det kun er den gang at det er så slemt? Vi hjælper heller ikke på situationen, idet vi prøver forskellige ting for at få ham til at sove igen - går rundt med ham, vugger ham, lægger ham i vores seng osv, men jeg ved ikke hvordan vi bedst kan vænne ham af med denne nye vane? Vugge ham og så lægge ham i seng, lade ham græde lidt og så ellers prøve igen og så holde fast i det?
På forhånd tak