Svar: Vil stadig ikke spise - 7 mdr.
18. oktober 2006
Alder:
7 mdr.
Kære Helle
Du skal naturligvis ikke presse din søn til at spise, - men man må godt nøde ham. Du må altså godt lige berøre læberne med skeen/gaflen og med din mimik, lyde osv. prøve at få ham til at spise noget mere.
Det er samtidig en god idé at give ham lidt pauser ind imellem, både noget at drikke af en kop - det fjerner fokus fra maden, så han måske er parat igen. Det er også en god idé at lade ham selv deltage, få en ske eller gaffel i hånden, en brødskorpe eller lignende og så hjælpe ham lidt en gang imellem.
Hvis hans mave er i orden, så handler det måske om at han nu har brug for nye smagsoplevelser og meget mere af det han ser I spiser?
Nødes må han som sagt gerne, - det er jo et eller andet sted også nødvendigt at han lige får lidt smag for det og måske derfor lidt interesse. Det lyder jo ikke som om han græder og bliver ked af det, mere som om han er lidt ligeglad? Og interessen må I prøve at skabe via maden, smagen, farverne, det samme som han ser jer spise osv.
Rigtig meget held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske