Svar: Afviser brystet - 3 mdr.
18. oktober 2006
Alder:
3 mdr.
Kære Camilla
Sikke en start for jer begge:o)
Rigtig mange børn har appetitspring, når de er omkring 3 måneder og begynder her at kræve lidt mere mad. Måske er det derfor hun virker lidt irriteret ved brystet. Har du prøvet at lægge hende til uden brik, nu hvor hun er så gammel, som hun er?
Der er nogle børn som trives rigtig godt og som har masser af vacuum til at spise gennem en brik, men der er også børn som ikke kan stimulere brystet helt nok gennem en brik. Jeg tænker derfor at du kan prøve at lægge hende til uden brikken.
Hvis det kun virker med brikken på, så fred være med det. Prøv så i stedet at lægge hende til i forskellige ammestillinger, så hun på den måde stimulerer brystet forskelligt. Hvis du således starter med den almindelige stilling, og når hun så virker irriteret, så tager hende fra og lægger hende til i tvillingestilling, så kan det nogle gange gøre en ændring.
Hendes behov for at få mælkemængden sat op, viser sig ved at hun bliver lidt mere pylret og gerne vil være hos dig og gerne die hyppigt. Jo hyppigere hun lægges til, jo mere mælk. Det er måske dette du tolker som mere pylret eller morsyg? Det lyder i hvert fald sandsynligt i forhold til hvordan du ellers beskriver hende.
Fortsat held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske