Svar: Ammenedtrapning - 8 mdr.
19. oktober 2006
Alder:
8 mdr.
Hej med dig
Umiddelbart er der ikke andet for end at blive ved med at prøve. JO mere du tilbyder af kop, jo bedre bliver hun til det. Jeg vil foreslå at du prøver med et snapseglas. Det er jo et meget smalt og højt lille glas og den lille runding passer fint til din datters lille mund. Det kan gøre det betydeligt lettere at drikke og at lære sig teknikken.
Derudover må du prøve at mælkeberige hende mad, komme lidt ekstra mælk på grøden osv.
Giv hende også gerne vandholdige frugter. Du kan også fortynde lidt æblejuice med vand, så hun får noget der smager af noget og du kan prøve med lidt lun mælk af en kop - måske kan hun netop godt lide at drikke noget der er lunt, mere end noget der er koldt - prøv dig frem.
Det kommer stille og roligt og øvelse gør mester. Hun er jo kun 8 mdr. så hun skal lige have en chance, - der sker meget på et par måneder:o)
Rigtig god weekend:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske