Brev:
Vil ikke spise og drikke - 8 mdr.
19. oktober 2006
Alder:
8 mdr.
Vil ikke spise og drikke - 8 mdr.
Kære Helen
Jeg bliver desværre nødt til at skrive igen omkring Karla´s manglende lyst til flaske. Siden jeg skrev sidst, er alting blevet værre. Hun vil ikke spise mme af flaske. Dvs i løbet af en dag, får hun næsten intet mme. Dvs. det eneste mme hun får, er det hun drikker af kop og det der er i grøden. Dette udgør tilsammen ikke særlig meget, da hun ikke vil spise grød. Det skal tvinges i hende, og i alt får hun ca. 50 - 100 ml, hvis jeg er heldig. Af kop drikker hun måske 100 - 150 ml i løbet af en hel dag.
Hun drikker fint af kop, og det har hun altid gjort. Hun er vild med vand, men er ikke så meget for mme af kop. Det er som om, hun slet ikke kan lide smagen. Hun er fint interesseret i mad, men hun vil alting selv, så det der med at made hende dur ikke. Alt mad skal snydes i hende, ved at hun selv sidder med f.eks. et stykke broccoli eller pastaskrue.
Jeg har prøvet at købe forskellige tudekopper og sutteflaskehoveder, i håb om at hun ville drikke mme af dem, men uden resultat. Det virker som om, hun ikke kan lide smagen af mme og bestemt ikke bryder sig om tutten på sutteflasken.
De sidste par dage, har hun slet ikke ville have noget at spise mellem kl. 12 - 18, og selv med "tvang" har det ikke lykkedes mig at få hverken flydende eller grød i hende. Til gengæld har hun så været så sulten om aftenen, at hun har drukket 150 ml af kop men til gengæld kun lidt grønsagsmos, for gud nåde mig, hvis vi skulle finde på at made hende. Hun er ikke syg eller noget - kun lidt forkølet.
Jeg har prøvet at skifte hendes morgenmad ud med en flaske (den har hun godt ville tage om morgenen førhen) i håb om at få lidt væske i hende, men de to sidste dage, har hun også nægtet den.
P.t ser hendes kostplan således ud.
Morgen: havregrød eller øllebrød med mme.
formiddag: lur.
Frokost: grød med frugt og mme.
Eftermiddag: lur ellers ingen ting at spise - højst et par slurke vand eller mme.
Aften: grønsagsmos med kød og mme.
Jeg har lagt mærke til at hendes bleer ikke er tissetunge mere, men halvtørre i løbet af dagen. Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre nu, og håber virkelig på nogle guldkorn fra dig!! Åh, sikke et pres var :0)
Du har før skrevet at du ikke synes hun skal have mindre end 400 ml mme, men hvad gør vi, hvis vi ikke kan få det i hende?
Anne