Brev:
Madplan og mor afhængig - 1 år
20. oktober 2006
Alder:
12 mdr.
Madplan og mor afhængig - 1 år
Hej Helen
Jeg springer lige på og prøver at gøre det så kort og præcist som muligt.
Min søn fylder et år på tirsdag og derfor har jeg skippet hans flasker med mme. Den eneste flaske han får i løbet af en dag er hans vælling om aftenen inden han bliver puttet.
Hvornår skal jeg skippe den sidste flaske? Han nyder at få den og jeg tror han stadig har brug for den til om natten....
Jeg har lidt svært ved at fylde hans måltider ud i løbet af dagen så de er varieret nok. Han får som følger:
Det er sat i ca. tider
kl. 7. Morgenmad - havregrød
kl. 9.30 - grød, majs, hirse, risgrød, müsligrød, mannagrød.
kl. 12.30 - rugbrød med div. pålæg
kl. 15.00 - et helt glas frugsmos
mellemsnack - riskage, evt en bolle selvom det ikke rigtig interesserer ham.
kl. 18.00 aftensmad - det samme som os andre.
kl. 19.45 - vælling
Jeg synes jo han er ved at være lidt stor til, at skule have grød som mellemmåltid, hvad kan jeg evt. erstatte med?
Gider du prøve at lave en madplan, som du mener den kunne se ud.
Ang. jerndråber og d-dråber, så skal det jo stoppe nu han er et år - hvad skal han så have? Nogle børnevitamin piller man kan knuse?
Mit sidste spørgsmål er lidt mere kompliceret. Vi er begyndt at have lidt problemer med Benjamin, for efter han er startet i dagpleje er han blevet så ekstremt morafhængig, at man tror det er løgn. Ikke engang hans far kan bruges mere. Far kan kun bruges, hvis mor er lige indenfor rækkevidde.
For at sige det som det er, så er det efterhånden ved at være lidt belastende for både mig og hans far, at han kun vil være hos mig.
Jeg har ligget syg i sengen i går og derfor skulle hans far have ham. Benjamin brugte en halv time på at stor tude på armen af sin far og så fik jeg nok, stod op og gik ind og tog ham. Det skal siges at et sekund efter at han kom over hos mig stoppede han med at græde. - Følte mig lidt som om han lige havde snøret os :-)
Hvordan skal jeg takle ham? Umiddelbart synes jeg måske at hans far må tage turen med ham, så Benjamin finder ud af at far også er god nok til at trøste, men er stadig lidt i tvivl om at det er den rigtige måde at gribe det an på.
Knus fra Camilla