Brev:
Morsyg 3 årig
20. oktober 2006
Alder:
3 år, 4 mdr.
Morsyg 3 årig
Hej Helen
Min dreng på snart 3½ er vanvittig morsyg. Det er i øjeblikket i en sådan grad at det er virkelig generende for resten af familie (og mig...).
Min mand må ingenting og som knægten så fint siger "jeg vil have mor HELE tiden". Han vil have jeg er der, når han skal falde i søvn, jeg må ikke gøre noget uden han er med, far må ikke hente ham (prøvede én gang men det skal far ikke nyde noget af mere efter at de andre forældre kiggede mistænksomt på ham, mens hans søn kastede sig om på gulvet), jeg skal bade ham, lege med ham, lave hans mad etc.
Forleden skulle jeg til gynækolog og ville IKKE have ham med og han fik kæmpe hys-anfald. Mit spørgsmål er så: Det er selvfølgelig en periode der hænger sammen med ny institution, uheld i bukserne etc, men skal jeg prøve at tvinge ham til at være uden mig lidt oftere? F.eks. gøre nogle ting uden ham selvom han bliver ulykkelig, insistere på at han falder i søvn selv etc eller må jeg bare tage ham med til alt en periode og prøve at "fylde ham op"...?
Vi har stadig uheld i bukserne og igår havde han lavet både stort og småt i bukserne og bare siddet og leget videre - og så grinet, da jeg spurgte hvad der var sket. Så røg han i badekaret og jeg bad ham selv tage bukser af og vaske sig for JEG ville altså ikke når det sad nedad benene. Det tror jeg han forstod for han ville jo heller ikke røre ved det...
Uheldet er ok som sådan, men så siger man altså TIL når man har lavet i bukserne... Tilsidst var han ked af det og sagde undskyld mor og tak fordi jeg ville vaske hans underbukser rene.... det burde jo ikke være nødvendigt, men var jeg helt galt på den?
Knus Iben