Brev:
Mælk 8 måneder gammel
21. oktober 2006
Alder:
8 mdr.
Mælk 8 måneder gammel
Hej Helen
Jeg skal så småt til at på arbejde igen. Starter roligt med en dag om ugen. Dejligt. Jeg er bare i tvivl omkring min datters mad. Hun er 8 mdr. sidst i okt.
Sådan er det nu:
Vågner 6.30-7 ammes, nogle gange sover vi ½ time mere, andre gange er hun frisk.
ca. 8.30 havregrød el. 3 kornsgrød med svesker og lidt mme
9.30 - 11.30 lur
ca. 12 øllebrød med mme og pære - nogle gange også mos til, og vi er begyndt på hapsere
13.30/14 - 15-16 lur og ammes når hun vågner
nogle gange en lille lur mellem 17-18
18.30 kartofler, grønsager, kød, sovs
20 ammes til natten og sover til morgen
Hendes mad laves på mme og vand. Drikker 1 dl. vand til alle måltider og lidt mme er ikke så vild med det, når det drikkes, bedre med frugt på. Ellers i løbet af dagen tilbydes vand, brød, grønt
Mit spørgsmål er nu: Jeg er ikke hjemme til at amme hende om eftermidddagen. Det er en amning som vi begge sætter pris på. Hun slapper af og spiser godt. Jeg tænker så på om hun kunne få frugtgrød med mme på, så det erstatter amningen. Hun har aldrig fået flaske og jeg vil egentligt være lidt ked af at starte nu, når hun snart skal af med den. Jeg tænker også om hun spise lidt rugbrødshapsere og mme af kop.
Jeg er i tvivl, for aftenamningen er ikke altid så hyggelig, så hvis eftermiddagsamning droppes til fordel for en bedre oplevelse om aftenen, kunne jeg godt tænke mig det. Måske har jeg efterhånden kun nok til de 2 amninger? det er en jungle.
Hvor meget har hun brug for, for det skal hun jo have.
Knus Mor