Svar: ACD-dråber istedet for D-dråber?
21. oktober 2006
Alder:
2 mdr.
Kære Lærkes mor
Jeg synes det lyder som et godt forsøg. Er du i tvivl, så er det dog altid en god idé at spørge lægen.
Tidligere kunne man købe to typer D-vitamin. Den ene opslæmmet i kokosolie, den anden i jordnøddeolie. Pga risikoen for allergi ved jordnødder, så laver stort set alle firmaer nu D-vitamin opslæmmet i kokos. Det er faktisk lidt ærgeligt, da det nogle gange hjalp at skifte produkt....
Det er rigtigt at nogle forældre har held ved at skifte til ACD-dråber og jeg kan ikke forestille mig at dette skulle kunne skade. ACD-dråber anbefales jo til fortidlig fødte børn. Og selvom Lærke ikke er meget for tidlig født, så er hun dog født for tidligt og der har været meget omkring hendes start på livet, så hvorfor ikke? Jeg synes I lige skal drøfte det med lægen, men synes som sagt at det er et forsøg værd.
Fortsat held og lykke og fortsat god søndag:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske