Brev:
Skal lulles i søvn
22. oktober 2006
Alder:
3 mdr.
Skal lulles i søvn
Hej Helen
Jeg har igen behov for lidt gode råd i forhold til søvn... Min 3½ måneder gamle pige kan ikke fald i søvn af sig selv... Hun græder så snart hun bliver lagt, og jeg forsøger at lade hende græde lidt tid for ikke bare at komme springende, men jeg mener ikke at hun skal græde sig i søvn.
Hun har aldrig kunnet sutte sig i søvn ved brystet og kan yderst sjældent vugges i søvn i mine arme, men så snart jeg løfter liften og vugger hende mens jeg går er der ro og hun sover gerne hurtigt.
Nu er problemet at jeg jo ikke kan (eller vil) blive ved med at bære hende rundt i liften for at hun skal sove.
Har du nogle gode råd? Jeg kan køre hende i søvn i barnevognen udenfor, og har enkelte gange haft held med barnevognen inde. Hvordan får jeg hende vendt af med at skulle vugges i søvn?
Det er nemlig også sådan, at jeg skal være der efter en halv time, da hun gerne vågner når hun skifter søvnfase og ikke selv kan sove videre, så jeg synes snart ikke at jeg laver andet end at lulle hende for at hun kan sove.
Tak for en god brevkasse.
Hilsen Trine