Svar: Problemer om natten og sammenhæng med start på at gå?
22. oktober 2006
Alder:
10 mdr.
Kære Anne
Det er meget naturligt at børn, i den periode, hvor de begynder at gå rundt, også bliver mere urolige om natten. Jeg har nu altid lært at det hænger sammen med at de oplever verden større, og at de får flere stimuli/oplevelser end tidligere og derfor også drømmer mere.
Hvorvidt der er en neurologisk sammenhæng skal jeg ikke kunne sige, men det er da bestemt interessant og ikke utænkeligt at det også kunne hænge sådan sammen.
Lad os håbe at andre, som læser dette, kender en kilde og kan fortælle noget videre om det - så kan vi alle blive lidt klogere:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske