Svar: Problemer i din, min, vores børn familie
23. oktober 2006
Alder:
5 år, 3 mdr.
Kære J
Hvor er det dog en ulykkelig situation du står i og jeg kan godt forstå at det er rigtig svært for dig at finde ud af, hvad du skal gøre. Jeg fornemmer at du jo holder meget af din kæreste og jeres fælles børn og et eller andet sted ønsker at I skal få det til at fungere. Det er således ikke nogen brugbar løsning, bare at ende det forhold, og der er som du skriver jo også mange forskellige hensyn at tage og man går ikke bare fra hinanden.
Jeg kan se at der i kommunen hvor du bor findes familierådgiver. Det er en person som ofte er uddannet socialpædagog og måske også har en videreuddannelse. Familierådgiverne tager udgangspunkt i den enkelte families behov og kan tilbyde hjælp på forskellig vis.
Familierådgivere giver generel råd og vejledning om opdragelse, økonomi, hygiejne, misbrug mv. De kan hjælpe med at skabe struktur i hverdagen, hvis man har behov for det, de kan hjælpe med konfliktløsning og meget andet. Familierådgiveren indgår i et samarbejde med jer. Besøgene foregår ofte i jeres hjem og det er familierådgiverens rolle at tale med og rådgive jer om, hvordan I kan afhjælpe de vanskeligheder I har og på sigt naturligvis få nogle redskaber til at kunne løse jeres problemer, når de opstår.
Mit råd er derfor at du kontakter familierådgivningen i jeres kommune og jeg sender dig et link, hvor du kan finde dem.
Rigtig meget held og lykke til jer alle fire:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske