Brev:
Maveproblemer og sover derfor ikke
23. oktober 2006
Alder:
2 mdr.
Maveproblemer og sover derfor ikke
Kære Helen
Min datter er nu 8 uger og har givetvis problemer med luft i maven - om aftenen! Hun sover 3-4 timer over middagen og sover nogle gange lidt mere hen på eftermiddagen og nogle gange ikke, men har det ellers fint og kan ligge lidt selv og kigge. Men når klokken så bliver omkring 18, begynder "problemet".
Hun bliver urolig og ked af det. Jeg giver hende da mad (jeg ammer). Hun falder som regel i søvn og sover 10-20 min hvorefter hun vågner og er så vågen til 12-01 nogle gange 02 om natten. I den tid er hun MEGET urolig, men græder kun indimellem - nogle gange mere end andre!
Jeg kan berolige hende ved at ligge hende til brystet - men hun får givetvis på den måde for meget at spise! og bliver mere urolig!? Jeg har også prøvet at lade være med at ligge hende til brystet og vente 2-3 timer med at give mad, men så græder hun næsten uafbrudt. Hun presser en del, trækker benene op under sig og drejer fra side til side. Hendes afføring er tyndt gulligt som det skal være.
Hun skal skiftes 3-4 gange i løbet af få timer om aftenen, og i løbet af dagen har hun afføring 1-2 gange. Om aftenen prutter hun meget og bøvser helt op til 2 timer efter et måltid. Udover at ligge hende til brystet, kan jeg også for det meste få hende til at falde i søvn, når jeg går rundt med hende, men så snart jeg ligger hende i liften vågner hun - hvilket ikke er tilfældet om dagen!
Når hun så endelig er falder i søvn om aften/natten (efter tydeligvis at have været overtræt til sidst) sover hun så hele natten, dvs hun vågner først ved 7-8 tiden næste morgen. Er det ikke lidt usædvanligt for så lille en baby?
Jeg undre mig over, hvad der sker om aften. Det er nogle meget lange aftener med hende og jeg spekulerer på, om jeg kan gøre noget for hende - andet end at gå rundt med hende?
Jeg har hørt om zoneterapi. Tror du det ville være noget at prøve, eller må jeg bare vente på at det forhåbentligt engang bliver bedre?
Hilsen Christina