Brev:
Mad og pludren 8 måneder
24. oktober 2006
Alder:
8 mdr.
Mad og pludren 8 måneder
Hej Helen
Så er min datter Signe næsten 8 måneder, og jeg har lige et par spørgsmål:
Signe er under indkøring i dagplejen, da jeg skal starte på arbejde den 1. november. Vi er ikke startet med rugbrødshapsere endnu, så jeg har aftalt med dagplejemoderen, at Signe må få øllebrød til frokost, for så kan hun vænne sig til rugbrødssmagen. Jeg lagde mærke til, at dagplejemoderen hælder letmælk på øllebrøden, og hun giver også letmælk til. Er det ok, eller skal det være sødmælk?
Jeg ammer stadig 3 gange i døgnet, og det regner jeg med at gøre i en måneds tid endnu og derefter trappe ned, så komælken udgør en større og større andel.
Hvornår kan jeg give rugbrødshapsere? Jeg mener, at min egen sundhedsplejerske sagde, at hun skal kunne sige 2 stavelser først, og det kan hun langt fra???? Hun spiser grov mos og diverse kød, som er hakket i persillehakkeren. Hvad med ærter og majs, hvornår kan de gives i hele stykker?
Hvor meget bør en 8 måneders baby kunne pludre? Jeg synes ikke, at Signe siger så meget. Hun laver lidt lyde så som fffft - hvis du får noget ud af det ;-). Hun skriger også lidt en gang i mellem, som om hun har fundet ud af, at hun rent faktisk kan "larme" sådan. Hun er nemlig ikke sur, når hun gør det.
Det var vist det hele i denne omgang.
Med venlig hilsen
Signes mor