Brev:
Rugbrød, banan og mælk
25. oktober 2006
Alder:
8 mdr.
Rugbrød, banan og mælk
Hej Helen
Tak for dit lange svar til alle mine spørgsmål sidst :-) Lige for en god ordens skyld, så var det nu ikke fordi jeg fandt menuen ensformig. Det var mere ernæringsmæssigt i forhold til Lauras sundhed :-)
Nå, men nu har nye spørgsmål meldt sig..
Laura startede ud med at være glad for rugbrød til frokost, men nu fejer hun det bare væk. Og så vidt jeg kan se, er det ligegyldigt, hvad jeg putter på og at det er helt friskt og blødt brød.
Så nu spørger jeg dig om du har nogle gode fif eller om der bare er nogle børn, der ikke spiser rugbrød? Selv forestiller jeg mig at jeg bliver ved med at servere det og så ser hvad der sker.. Jeg giver hende også fx tomat, agurk og ostehaps og det vil hun gerne have.
Vores nuværende madplan ser sådan ud:
Ammes mellem 5 og 7 om morgenen.
Grød med frugt kl 9.00 (spiser ca 3-4 dl)
Frokost, rugbrød med forskelligt pålæg ca kl 13
Ammes kl 14
Eftermiddags snack kl 16 (ostehaps, figenstang, æble, tvebak)
Aftensmad kl 18.30
Ammes kl 20.00
Hun spiser meget til morgenmad, men ikke ret meget til frokost. Tænker på om hun har "luret" at hun bliver ammet ret hurtigt efter? Eller mon hun bare ikke er sulten endnu?
Jeg har hørt små børn kan få hård mave af banan, er det rigtigt?
Når vi giver hende det samme mad som vi selv spiser til aften, skal vi så stadig blande en tsk fedtstof og ½ dl mælk i??
Det var alt for denne gang. På forhånd tak :-)
Venlig hilsen Signe