Svar: Tygge uden tænder 8½ mdr
26. oktober 2006
Alder:
8 mdr.
Kære Poula
Din søn kan sagtens tygge uden tænder. Gummerne er meget hårde, så det er ikke noget problem.
Så længe han ikke er ældre, så bør du dog ikke servere mad med stegeskorpe synes jeg - altså mad stegt hårdt på panden. Men hvis du laver en gang pasta med kødsovs eller millionbøf, hvor kødet er let svitset med tomater og krydderier, løg osv. så må han gerne få det. Kød og fisk lavet i ovn er også en god idé.
Æble er meget hårdt og måske kan han bedre klare lidt moden pære, melon eller banan. Ostehaps kan nogle gange være så bløde at de klæber til ganen, men det vil de også gøre selvom barnet har tænder. I må prøve jer frem.
Fortsat held og lykke med ham:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske